Serum susu untuk peremajaan kulit

serum susu untuk peremajaan wajah

Pencinta keju kotej buatan sendiri mungkin mempunyai banyak whey. Jika pembuatan produk susu yang ditapai bukanlah titik kuat anda, maka hari ini produk sihat yang sangat bergaya ini boleh dibeli siap, atau bahkan dengan cepat dibekukan daripada kefir yang baik. Kemudian mulakan fantasi kosmetik yang ganas dan mula meremajakan, mengambil resipi berikut sebagai titik permulaan.

Serum itu sendiri adalah gudang kosmetik sebenar semua jenis nutrien yang menyegarkan, menyuburkan dan menyembuhkan semua jenis kulit. Sebagai tambahan kepada asid laktik, terdapat sejumlah besar unsur surih, vitamin kecantikan A dan C dan kumpulan vitamin B yang terkenal. Terdapat juga kolin dalam serum yang mengawal aktiviti kelenjar sebum, dan bertanggungjawab untuk anak muda dan jenis niasin yang mekar.

Selalunya, whey kekal selepas membuat keju kotej buatan sendiri. Jika anda bukan peminat hidangan kulinari yang kompleks, maka cuba dapatkan elixir ajaib ini dari kefir segar yang baik. Untuk melakukan ini, letakkan bungkusan kefir di dalam peti sejuk, di bahagian pembekuan cepat. Tunggu sehingga kefir benar-benar mengeras, letakkan di atas ayak yang dialas dengan beberapa lapisan kain kasa dan biarkan whey mengalir.

Pastikan anda menghidu produk siap dan merasainya dengan lembut. Serum harus menyegarkan dan menyenangkan masam. Dia tidak sepatutnya memberikan busuk dan mencubit lidahnya.

Jika serum adalah kejayaan, kemudian ke hadapan, untuk pencapaian kosmetik yang hebat, bersenjata dengan imaginasi dan cara dengan penapis UV, kerana tiada siapa yang membatalkan perlindungan dari matahari, dan juga dengan penjagaan asid.

serum susu untuk peremajaan kulit

Serum tambah kuning - dan kedutan pasti akan menjadi baik

  • 1 kuning telur (jika anda tidak suka kuningnya, gantikan dengan gel aloe vera tanpa alkohol dalam komposisi),
  • 2-3 sudu teh whey susu segar
  • 1⁄2 sudu teh minyak rosehip (bunga matahari semulajadi, soya, minyak evening primrose)
  • 1⁄2 sudu teh minyak argan (atau mana-mana minyak lain, termasuk mentega yang baik).

Gosok kuning dan minyak dengan kuat dan pukul dengan sedikit whey.

Sapukan pada kulit lembap (muka, leher, décolleté, tangan . . . ) selama 20-30 minit. Keluarkan sisa dengan pad kapas yang direndam dalam serum, tunggu lagi 5-10 minit dan basuh dengan air sejuk.

Kursus meremajakan: selepas 2-3 hari dalam masa sebulan. Perlindungan UV adalah penting.

Gulung Kupas Susu Kacang

tepung kacang dan serum untuk peremajaan

Cairkan tepung kacang dengan whey sehingga ia menjadi bubur.

Tepung kacang boleh digantikan atau dicampur dengan kacang ayam dan / atau oat. Jika kulit anda memerlukan lebih banyak pembersihan, tambahkan sedikit tepung rai.

Sapukan pada kulit lembap dalam beberapa langkah, biarkan setiap lapisan kering sedikit.

Basahkan sedikit hujung jari anda dengan serum dan gulungkan bubur kacang di sepanjang garis urutan.

Lakukan ini 1-2 kali setiap 10-14 hari, bergantung pada keperluan kulit anda, dan, sekali lagi, jangan lupa tentang perlindungan UV.

Peremajaan kecemasan untuk majlis-majlis khas

telur dan serum untuk peremajaan

Campurkan satu sudu putih telur yang dipukul dengan satu sudu teh whey dan pekatkan topeng kepada bubur yang tidak terlalu tebal dengan campuran tepung gandum dan oat.

Sapukan lapisan nipis pada kulit (muka, leher, lengan, bahu, décolleté . . . ), biarkan kering, tetapi jangan mengeras dengan kerak, dan bilas dengan air sejuk.

Lembapkan kulit anda dengan gel ringan atau sebarang produk lain. Jangan gunakan produk yang terlalu berminyak dan berat, supaya tidak kehilangan semua kesan mengetatkan.

Topeng dianggap sangat sengit dan sesuai sebagai ukuran sekali sahaja apabila anda perlu cepat meremajakan dan menegangkan kulit. Adalah disyorkan untuk melakukannya tidak lebih daripada sekali setiap 10-14 hari.